null

Zmiany w Warszawskim Transporcie Publicznym po otwarciu nowych stacji metra na Woli i Bemowie

Drukuj otwiera się w nowej karcie
tramwaj_warszawski_transport_publiczny_badcf7420c83f120daab832f0728850141368ab5.jpg

Po udostępnieniu pasażerom nowego odcinka linii M2 to metro zapewnia najsprawniejszy dojazd ze znacznej części Bemowa i Woli do Śródmieścia, Pragi i Targówka. Dzięki nowej siatce połączeń autobusowych, przygotowanej przez ZTM w oparciu o wyniki konsultacji społecznych, dogodniejszą komunikację zyskają też mieszkańcy północnego Ursusa. Pierwsze zmiany już w sobotę 2 lipca.

Na Woli i Bemowie można już korzystać z dwóch nowych stacji metra – Ulrychowa i Bemowa. W związku z ich otwarciem miasto przygotowało zmiany w komunikacji naziemnej. Dzięki nim możliwe będzie maksymalne wykorzystanie potencjału nowego odcinka drugiej linii metra i zapewnienie mieszkańcom najefektywniejszej siatki połączeń.

Zmiany zostały przygotowane w oparciu o opinie i oczekiwania pasażerów, wyrażone podczas konsultacji społecznych przeprowadzonych między marcem i czerwcem 2022 r. W ich ramach odbyły się spotkania zarówno na żywo, jak też online. Łącznie wzięło w nich udział niemal 3,8 tys. osób. Pasażerowie przekazali blisko 1,8 tys. ankiet. Opisali w nich swoje propozycje zmian w układzie połączeń lewobrzeżnej Warszawy.

Po nowemu – etapami

Pierwsze zmiany zostaną wprowadzone w sobotę 2 lipca 2022 r. Będą to korekty tras linii strefowych 714, 719 i 729. Zostaną one skrócone do najbliższej stacji metra, czyli stacji Bemowo.

Pozostałe zmiany będą wprowadzone 16 lipca, by pasażerowie poznali możliwości komunikacyjne metra na dłuższej trasie i mogli zaplanować codzienne podróże z wykorzystaniem podziemnej kolei. Po tej dacie do nowej stacji Bemowo będzie można dojechać tramwajami linii 10, 11, 26 i 28 oraz autobusami linii 149, 167, 171, 177, 249, 523, 714, 719 i 729. Z Bemowa do Śródmieścia nadal będzie można podróżować bezpośrednimi liniami tramwajowymi 10, 20, 23, 24 i 26. Dodatkowo, w oparciu o wnioski z konsultacji, wprowadzone zostaną korekty tras autobusów 129 i 249, a także utworzona zostanie nowa linia 155 kursująca między Torwarem na Wolą. Nowe zmiany zakładają pozostawienie na dotychczasowych trasach autobusów linii 105, 189, 523.

Wakacje to czas, kiedy pojazdami Warszawskiego Transportu Publicznego podróżuje zauważalnie mniej osób. Dzięki temu zmiany wejdą w życie płynniej, a pasażerowie będą mieli więcej czasu, by się z nimi zapoznać – zanim rozpoczną regularne, codzienne podróże. Nowe trasy i połączenia będą obserwowane przez ZTM. Analizie będą poddawane dane z bramek metra, z liczników autobusowych i z tramwajów. Na podstawie informacji o liczbie pasażerów wsiadających i wysiadających na konkretnych przystankach, obłożeniu tras i popularności przystanków, możliwe będzie dokonanie ewentualnych korekt i dalsze dostosowywanie zmian do potrzeb mieszkańców korzystających z komunikacji publicznej.

Poniżej szczegóły finalnego projektu zmian dotyczące dzielnicy Ursus:

Linia 129 – nowa trasa:

PKP URSUS – Wiosny Ludów – Opieńskiego – Kociuszki – Dzieci Warszawy (powrót: Dzieci Warszawy – Wiosny Ludów) – Ryżowa – Bolesława Chrobrego – Popularna – Techników – Cegielniana – Sympatyczna – Wałowicka – Dźwigowa – Powstańców Śląskich – Strąkowa (powrót: Strąkowa – Oświatowa –  Człuchowska – Powstańców Śląskich) – O. Boznańskiej (powrót: Stroma) – Jana Olbrachta – Górczewska – Deotymy – E. Ciołka – Newelska – Księcia Janusza – KOŁO (powrót: Obozowa – Deotymy).

Linia 129 będzie kursować do przystanku PKP URSUS 16 na ul. Wiosny Ludów w zastępstwie za linię 207 skierowaną na nową trasę wydłużoną do krańca URSUS-RATUSZ.

Linia 177 – nowa trasa:

URSUS NIEDŹWIADEK – Orląt Lwowskich – M. Keniga – Orłów Piastowskich – Czerwona Droga – Posag 7 Panien – Szamoty – Traktorzystów – al. 4 Czerwca 1989 r. – Lazurowa – Człuchowska – Powstańców Śląskich – Górczewska – OS. GÓRCZEWSKA.

Zmieni się funkcja, trasa i częstotliwość kursowania lini 177. Linia na nowej trasie połączy osiedle Ursus-Niedźwiadek, nowe osiedla na terenie dawnej fabryki ciągników w Ursusie oraz osiedle Zielona Italia z Jelonkami oraz linią metra M2 na stacji Bemowo. W południowej części Ursusa linia 177 zostanie zastąpiona przez linię 207 na nowej trasie. ZTM uwzględnił głosy w konsultacjach społecznych  dotyczące utrzymania realizowanego obecnie przez linię 177 bezpośredniego połączenia północnej i południowej częsci Ursusa. Zapewni je linia 207 na nowej trasie wydłużonej do krańca URSUS-RATUSZ.

Linia 178 – nowa trasa:

 KONWIKTORSKA/RONDO DASZYŃSKIEGO – Prosta – M. Kasprzaka – al. Prymasa Tysiąclecia – Aleje Jerozolimskie – Popularna – Bolesława Chrobrego – Ryżowa – A. Prystora – Skoroszewska – SKOROSZE.

Wszystkie kursy linii 178 będą kończyć trasę na krańcu SKOROSZE. Na dalszym odcinku do przystanku kolejowego WARSZAWA URSUS rolę tej linii przejmie linia 207 na nowej trasie.

Linia 207 – nowa trasa:

URSUS-RATUSZ – Traktorzystów – Szamoty – Posag 7 Panien – K. Gierdziejewskiego – Cierlicka – gen. T. Kościuszki – Bohaterów Warszawy – pl. Tysiąclecia – W. Sławka – Dzieci Warszawy – Ryżowa – A. Prystora – Skoroszewska – Starodęby – Al. Jerozolimskie – S. Bodycha (powrót: M. Spisaka – Al. Jerozolimskie) – M. Spisaka – PKP Ursus – Regulska – REGULSKA.

Linia 207 zostanie przekształcona w linię całotygodniową łączącą ursuskie osiedla w południowej części dzielnicy z przystankiem kolejowym WARSZAWA-URSUS, w tym zastapienie linii 177 w południowej części Ursusa, linii 178 na ul. M. Spisaka oraz skrócenie dojazdu do przystanku kolejowego Warszawa URSUS z osiedla Regulska. ZTM uwzględnił głosy w konsultacjach społecznych dotyczące utrzymania realizowanego obecnie przez linię 177 bezpośredniego połączenia północnej i południowej części Ursusa. Zapewni je linia 207 na nowej trasie wydłużonej do krańca URSUS-RATUSZ.

Szczegóły zmian dostępne są na stronie internetowej:  Warszawskiego Transportu Publicznego.